Wednesday, January 5, 2011

Cuba dag 6 Trinidad

10-09-2010
Om 9.00u moesten we klaar staan. We konden dus geen geld wisselen. Ook omdat er een computerstoring was. Het wisselen ging gewoon in het hotel, waar een bank een kantoortje had. We zijn, toen we weg reden, eerst naar een bank in Trinidad gegaan.

At 9.00 we were ready. We had no money exchange. Also because there was a computer glitch. Changing just went into the hotel, where a bank had an office. We, therefore when we left, first went to a bank in Trinidad.

Daarna hadden we een excursie in Trinidad. Dat was een stadswandeling, met heel veel uitleg van Ana. Vele koloniale huizen gezien, die aardig vervallen waren. Er was ook een museum Romantico daar.

We then had a tour in Trinidad. That was a walk, with lots of explanation of Ana. Seen many colonial houses, which were quite expired. There was also a museum there Romantico.

Daar hebben we een tijdje rondgedwaald. We kregen ook wat uitleg van een vrouw die daar werkte.

There we wandered around for a while. We got some information from a woman who worked there.

Daarna zijn we naar een souveniersmarkt gelopen. Die stond niet zover daar vandaan. Leuke en mooie dingen, maar veel daarvan gebruik je in Nederland niet meer of het verdwijnt in een kast. Het was weer een warme/benauwde dag, dus ik was weer helemaal nat van het zweet.

Then we walked to a souveniersmarkt. That was not far away. Nice and beautiful things, but much of it is used in the Netherlands no longer whether it disappears in a closet. It was a hot / muggy day, so I was completely wet with sweat.

Nadat we daar klaar waren zijn we gaan lunchen in Parque Cubano. Lekker gegeten. Heb alleen vergeten wat het was.
Trinidad staat trouwens op het werelderfgoedlijst. Wat logisch is, maar ze moeten het wel gaan opknappen.

After we were done we ate lunch at Parque Cubano. Good food. 've Just forgotten what it was.
Trinidad is also on the World Heritage List. This makes sense, but they need to refurbish it.

Vanuit Parque Cubano kan je een mooie wandeling maken naar een waterval. Die was mij afgeraden ivm mijn geblesseerde enkel. Het was af en toe glad en dan kan je zo'n enkel niet gebruiken. Daan is wel gegaan. Ze had een gids voor zichzelf.

From Parque Cubano is a nice hike to a waterfall. Who had advised me not because of my injured ankle. It was slippery and sometimes you can not use a single. Daan is gone. She had a guide for themselves.

Bij terugkomst was ze blij dat ze hem gedaan had, ook al was ze door het weer niet helemaal naar de waterval gelopen. Te gevaarlijk ivm gladheid. Ik had mijn ereader bij mij en ben gaan lezen, toen Daan aan het wandelen was. Ana en Pedro hadden zoiets nog nooit gezien en hadden er vele vragen over. Ook over mijn camera en bril. Ondertussen was het echt noodweer geworden: onweer en pijpenstelen regen.

Upon returning, she was glad she did, even though she was not quite the weather to run the waterfall. Too dangerous due to slippery. I had my ereader and am going to read to me, when Daan was out walking. Ana and Pedro had never seen anything like and had many questions. About my camera and glasses. Meanwhile, the real storm Joined: pipe steal thunder and rain.

Maakte mij wel wat zorgen om Daan, in het noodweer, maar tenslotte had ze een gids bij zich, dus moet het wel goed komen. Daan is 2 en een half uur weggeweest. Ze hadden nog thee gedronken bij een farmershouse, onderweg. Het was een speciale thee. Ik had een flesje meegegeven, zodat ze er een beetje in kon doen en ik het ook nog kon proeven. Was het flesje helemaal gevuld en was nog warm. Heerlijk was het.

Made me a bit worried about Daan in the storm, but finally she had a guide with them, so it should be fine. Daan is 2 and half hours left. They had tea at a farmers house, move. It was a special tea. I was given a bottle so they could do a little and I still could taste. Was completely filled and the bottle was still hot. Was wonderful.

Toen Daan terug was, zijn we weer terug naar het hotel gegaan, waar Daan is gaan douchen en ik ben gaan zwemmen. Het zwembadwater was warm.

Daan was back then, we went back to the hotel where Daan has a shower and I'm going swimming. The pool water was warm.

Rond 7 uur gaan eten, wat weer een buffet was. Ook vanavond was er weer een prachtige zonsondergang te zien. Daarna weer naar de zwembadbar gegaan voor een drankje.

About 7 hours to eat, which in turn was a buffet. Also tonight there was a beautiful sunset to see. Then we went to the pool bar for a drink.

3 comments:

1. De laatste foto is schitterend. Wat was er zo speciaal aan je bril?

ReplyDelete
  2. Ja, mooi he? Die laatste foto.
    En de bril: gewoon vragen over de sterkte en hoe het voorgeschreven is en meer van dit soort dingen.

Let op: Alle reacties worden gemodereerd. Het duurt derhalve soms even voordat je reactie verschijnt. Het heeft geen zin om je bericht meerdere keren te versturen.

Note: All comments are moderated. Therefore, sometimes it takes a while before your comment appears. It makes no sense to post multiple times to send.