Wednesday, March 23, 2011

Cuba dag 12: Santa Clara

15-09-2010
Vanmorgen een keer wakker geworden van de wekker. Het bed was niet zo prettig: een heuvel met de top in het midden, wat toch wel wat lastig was om te slapen. Verder was de airco erg koud en liet zich ook niet lager zetten. Halverwege de nacht maar een deken over mijn heen gelegd.

Naar het ontbijt gegaan. De plek waar we zaten was prachtig. Mooi uitzicht, echt genieten. Het ontbijt was voor het eerst met een menukaart. Het ontbijt was goed. Heerlijk.
Na het ontbijt zijn we vlot vertrokken. Toen we de kamer verlieten, kregen we van de tuinman een grappig gevlochten dingetje, met een bloemetje. Hij hielp ons met de koffers en kreeg natuurlijk een fooi.

Vroeg op pad en een lange rit voor de boeg. De zon scheen heerlijk. Rond 12 uur hadden ween pitstop voor wc-bezoek en om te tanken in Gamaguey. Daarna doorgereden naar Sancti Spiritus voor de lunch (15.30u) Aangezien het wat laat was om te lunchen, heb ik maar weinig gegeten. Ook vertrouwde ik het niet zo.

Na de lunch op weggegaan naar Santa Clara en daar kwamen we aan om 16.37u. Het museum van Che sluit om 17.00u, dus waren we te laat en gaan we daar morgen heen, voordat we naar Varadero heengaan. Dit is de laatste stop van de rondreis. Onderweg veel regen en onweer gehad. De auto doet het weer goed.

Om de regen zijn we een tijdje in de kar blijven zitten, maar het hield maar niet op met regenen, dus er toch maar doorheen gegaan. We waren nu op een soort Centerparks. We hadden dus een huisje/appartement. Mooir gebied en een grappig appartement. We hebben een tijdje zitten kletsen met Ana en Pedro. We hebben nu meer gehoord dan afgelopen week. Wat interessant was. Oa.: 1 CUC = 2- Nat.Peso

Na het borrelen zijn we gaan douchen en daarna gaan eten. Eten was goed, maar veelal hetzelfde als afgelopen dagen. Na het diner in tijdje nog zitten kletsen met Ana en Pedro. Tegen 23.00u naar bed toe. Morgen gaan we naar Varadero, om de laatste 4 dagen van onze vakantie te brengen.

15-09-2010
This morning, once awakened by the alarm. The bed was not so pleasant: a hill top in the middle, which was really a bit difficult to sleep. Furthermore, the air is very cold and was even lower. Halfway through the night but a blanket over my superimposed.

Went to breakfast. The place where we were was magnificent. Beautiful view, really enjoy. The breakfast was the first time with a menu. The breakfast was good. Delicious.

After breakfast we quickly left. When we left the room, the gardener gave us a funny twisted little thing, with a flower. He helped us with our luggage and got a tip of course.
Early and a long drive ahead. The sun was wonderful. Around 12 hours had disappeared pit stop for toilet visits and to refuel in Gamaguey. Then drove to Sancti Spiritus for lunch (15:30) As a little late for lunch, I ate very little.

Also, I trust not. After lunch at left to Santa Clara and there we arrived at 16.37u. Che's museum closes at 17.00, so we were late and we go there tomorrow before we go to Varadero. This is the last stop of the tour. Along much rain and thunder had. The car is doing well again.

For a while the rain we sit in the cart, but it would not stop raining, so we went through anyway. We were now on a sort of Center Parks. We had a house / apartment. Mooir area and a cute apartment. We have some time chatting with Pedro and Ana. We have heard more than last week. What was interesting. Oa.: 1 CUC = 2 - Nat.Peso

After drinks we take a shower and then eat. Food was good, but mostly the same as previous days. After dinner, while still chatting with Pedro and Ana. Went to bed at 23:00. Tomorrow we go to Varadero, the last 4 days of our holiday to spend.